Balik Kg - Gong Xi Fa Cai

Tepat Jam 4pagi lebih kurang lepas aku tgk Man Utd game.. Terus gerak balik kampung. Mak aku, adik ipar ngan adik aku ikut sekali. Saja bawak dorang jalan2.. Bila lagi. Lagi pun sian tgk mak aku asik dok rumah je.. Sesekali bwk dia ubah angin sikit.
Singgah sembahyang subuh di persimpangan Sg Koyan. Kemudian sarapan pagi kat Gua Musang.
Tiba di Tanah Merah pukul 10.30pagi. Jln2 sekitar tanah merah dulu. Kemudian singgah makan mee kuah spesel kat highway bt 8 jln tanah merah-Jeli.
Sampai kampung dlm 1pm.. Letih. Lepas mandi, aku terus tido
Mia ngan nenek dia.
Mia ngan mak aku
Pegi kota baru Berek 12, amik ubat adik aku kat sorg ustaz. Lepas tu kami makan kat kepala Jambatan area salor. Kemudian terus ke tumpat. Gambar adalah masjid As-Somadi Tumpat..singgah sembahyang Zohor.
Kelihatan murid2 sekolah pondok di tumpat menaiki "bas" sekolah mereka..
Jln2 lebih kurang kat tumpat. Tgok semua barang mahal. Mak aku ajak ke Rantau Panjang lak. Gambar adalah nak masuk ke pekan Rantau Panjang. Jem Giler
Sekitar dalam pekan Rantau Panjang. Pun jem jugak..
Mak aku ngan bini aku sebuk mencari barang2 yg nak dibeli.. especially periuk2.. huhu
Sekitar pasar tanah merah. Mencari keropok2 untuk diagih-agihkan ke kawan2 dan sedara.
Dlm perjalanan balik kl. Singgah di Hentian Rehat Gua musang.
Ni la keadaan bonet kereta aku.. saratttt..!! mcm2 ada. Huhu.. abis absorber aku. Dari Tanah Merah 3pm. Sampai Subang dlm 9mlm.. huhu kebas. Nasib baik tak jem.
Singgah makan kat bangi. Anak aku dah bising ajak makan. Lapar. Syukurlah selamat tiba dirumah dalam pukul 11mlm.
The next day bini aku dapat call dari BPH tawaran masuk rumah teres. So ini lah rumahnya.. Presint 8..rumah pun no 8. No keta pun 8000.. Huhu semuanya lapan termasuk birthday aku. Ada ong kot...insyaallah

Tiada ulasan: