Menjejak Rakan Di Penang, Ipoh

"Shaiful! nanti u turun Penang ..settle mixing part problem & meeting dgn Mr. Too Plexus.."

Tiba2 petang tu bos aku bagi arahan suruh ke Penang esok..
Selalu aku cukup malas nak travel..
Yer lah balik hari..tu yg malas.
Lain la kalau dia bagi tiket flight pergi balik.. siap bagi hotel..memang best laa..
Bleh la aku release tension sket..

Tapi kali ni lain sikit..
Best jugak pergi Penang..
Kebetulan baru jumpa dan dapat kontek bebudak Vokay KK dulu..
Jadi ini adalah peluang untuk jumpa mereka yang ada kat sana..
Ada beberapa org yang aku dengar kat sana mcm Din PPU, Pie, Nordin, Chief, Pian dan lain2..
So lepas kerja bleh la aku jumpa dorg..

Malam tu dah start call Din & Pian setting masa lunch dia.. mana la tau kot2 dorg sibuk kerja..
Malas gak nak kaco dorg..
Sempat ga call Paee Ipoh..
Maybe kalau sempat aku akan singgah Ipoh waktu balik..
Bleh la pekena kopi dan rehat sebelum pulang ke KL!


Keadaan atas jambatan pulau pinang..hujan..


Pagi sesudah subuh aku gerak dari rumah..
Lebih kurang 6.30pagi
Isi minyak full load sampai paras leher aku letak.. malas nak singgah mana2 dah..
Exit putrajaya toll terus menuju ke utara.. Drive average kelajuan 110-150kmj..

Sampai Hentian Sg Perak..relek kencing jap..hehe ambik rokok sebatang..baru jalan terus ke Penang..
Masuk area Penang Hujang turun lebat sekali... sampai ke Pulau dalam Jam 10AM..
Bergegas aku cari pam minyak..tgk minyak dah sampai E... cehh lupa nak tgk masa drive tadi..
Kuat jugak Avanza ni makan minyak...sampai penang pun isi penuh semua RM74..huhu
Mungkin CC rendah..jadi biasa laaa bila long distance..


Sempat gak aku suruh amoi yg makan kat kedai tu tolong snap gambar aku ngan Din

Lepas habis meeting lebih kurang jam 12tghari..
Aku terus call dia.. Janji kat satu tempat area Bayan Lepas jugak..
Senang sebab dia pun kerja dekat2 situ...

So dia bawak aku pergi makan kg stail.. ok laa tu tak penting..
Mcm2 borak hal dulu2 dan hal sekarang....
Sempat jugak Din call beberapa member lain ..
Biasa la masing2 sebuk..tak bleh nak commit..

Kemudian aku call din KFL..
suruh aku jumpa dia kat tanah besar..

Lepas makan dgn Din PPU.. aku hantar dia kat motor dia balik..
Aku terus bertolak ke Tanah Besar.. Jumpa Din ngan Pie lak


Posing depan Restauran Island Red Cafe...yang Pie Kerja

Sampai Perai dalam Jam 1.30PM
Aku call Din.. Jumpa kat roundboard Dock area (Aku jangka..sebab banyak nampak perkataan DOCK)
Lepak gerai depan bulatan tu..minum2 ngan Din. Kemudian Din call pie..
So aku ngan Din terus ke Tempa Pie di Raja Uda..

Tgh syok dok borak2 dgn dorg..tiba din dapat call ada meeting..
So aku terpaksa hantar din ke perai semula..
Setakat 15-20minit je dapat berbual..

Lepas hantar Din.. aku terus shoot ke Ipoh..
Sampai Ipoh dalam Jam 5pm..
Call PAe ngan Awie.. kami jumpa di Restauran Tomyam sebelah stadium..
Tak sempat nak bergambar ngan Pae sebab dia bergegas balik nak ambik anak sekolah..
Borak2 lepak lama dgn awie.. mcm2 cerita keluar..biasa la awie!
Awie sempat listkan member2 punya no phone kat aku..berjela awie tulis.. hehe



Ngam2 magrib... aku mintak diri dulu. Bini pun dah call
Risau dia aku lambat balik..hehe

Aku gerak dari Ipoh 7.30PM...kebas nak sampaikan ke KL..

Singgah SG besi Highway Drive Thru KFC..
SAmpai Rumah Jam 10PM...

Semua perasaan best/gembira/sedih bercampur baur...teringat member2 lama yg dulu budak... sekarang dah dimakan usia..kekurangan rambut..dan keputihan rambut..mcm aku jugak..

Ada yg aku dengar sangat berjaya...ada yang sebaliknya.. dan ada yang telah pergi dahulu meninggalkan kita..!

Yg pasti "kawan", Kita adalah sama... semua memulakan hidup bak kata awie... dari SMVKK... itulah permulaan hidup kita.. dan mulai kenal hati budi "kawan"

On the way pulang KL.. aku dibayangi kisah2 silam... byk..hilang..dan kabur2. Itu semua semalam.. yg pasti kita tetap akan berkawan ..tapi sampai bila?

1 ulasan:

anak abah berkata...

hihi..
it turn out to be a nice gathering..
btw..i love the part yg surh amoi kdai tu snapkn gmba..hihi