Our Trip To Penang

Hari tu 5/3/2009 aku ada meeting dengan customer kat penang. So aku angkut sekali bini dan anak aku.. Sebab anak aku tak pernah ke penang.. Hari tu pun lalu je.. jadi kebetulan pergi tu bleh la bawak dorg jalan2 penang.
Anak aku cakap Pulau Pinang. Bila aku sebut penang dia kata salah..hehe so aku terangkan la yang penang tu bahasa inggerisnya.. betui ke?
Ini la penang.. bertolak dari rumah dalam pukul 7.30pagi. Keluar highway sb besi je dah jem. Aku terus masuk kesas excess ke NKVE.. Pun ada jem sikit2 laaa..
Sampai hentian tapah baru maka. So sempat la aku check email2 kot2 ada info last2 minit.
Sampai penang dalam 11.30..kelajuan std jerr..
aku bagitau kat bini aku balik hari je..
sebab esok tu kerja
tapi bwk je la baju lebih kot2 tak sempat nak balik..
so esok tu bleh la amik cuti emergency
lagipun takut penat gak nak balik malam2..
tgk tu anak aku kemain ceria je bila naik jambatan menuju pulau..
lagi2 tgk laut..huhu tapi sebenarnya dia ni takut kat laut.. macam mama dia jugak..
aku bukan takut cuma malas nak mandi jee.. air pun kurang cantek
Pulau jerejak.. ada resort kat situ..Jerejak Resort. Harga ok gak. Tapi aku tanya beberapa org member yg dok rekemenkan aku dok situ.. Ada "the thing" kata dorg. hehe entah yer ke tak .. siapa berani cuba la.
Aku bagi phone kat anak aku suruh dia snap mana2 yang patut.
Sampai aku pun dia snap gakk
Sampai je pulau aku call customer aku. dorang cakap pegi makan dulu laaa.. available after 2..
So ada lebih kurang 2jam lagi untuk apa2..
Aku pegi Queensbay shopping complex cari makan. Makan KFC je.. Biasa la kalau kat mall nak makan apa lagi.. Foodcourt pun dah jemu

Selepas meeting lebih kurang pukul 4ptg..
kitaorg singgah tepi2 laut kawasan sekitar bayan ni.. ok gak view dia..
Snap2 je beberapa gambar. Perut pun dah lapar. Tak sabar nak ke georgetown cari makan.

Selesai meeting..kami terus bergegas ke area komtar cari makanan.. aku bawak dorang makan cedol kat penang road..

Ni la rupanya cendol penang yang femous tu.. santan dia sedap kot

Ingat nak balik..tapi mia beria2 ajak tidur sana..
Kami pun servey2 la hotel yang seumpamanya untuk bermalam..
Last sekali hasil rekemen friend kat penang..aku book Tg Bungah Resort.. Sebab harga ok
dan dekat dengan pantai.. yg penting ada pool mia cakap..
Check in jer.. terus hujan..hajat mia nak mandi pool tergendala.. dia dok mengadap tingkap jer mengharap hujan akan berhenti segera..
Then aku bagi idea kat dia supaya mandi kat bath tub je.. hehe
apa lagi dia jeng jeng jeng...
Pelangi petang selepas hujan di penang

Pool kat bwh dapat dilihat dari bilik hotel..
Beach view..ok laa.. tapi rate punya pakage ni tak termasuk breakfast..ntah2 apa2 ntah
Santai sambil bini aku dok layan SpaQ..huhu aku tak minat..sebuk melayan mia jer..lepas hujan bawak mia jalan2 tepi pantai..nak mandi pun tgk air laut dia tak berapa cun

Malam tu kami bersiap2 nak cari makan..nak makan kat hotel maklumlah..reganya takbleh tahan..
Pegi ke padang kota baru..makan sana..
Aku order Rojak pesembor..mia sup campur..mama dia laksa penang..pastu bedal satu lagi char kue tiow..Lepas makan kami pusing2 cari barang untuk sarapan pagi sok..singgah giant beli meggi dlm cup..then roti sket..lepas tu balik hotel tido...yg aku frust nak pakai wifi takde..so tak dapat nak update email kot2 ada urgent punya barang...adus..
Ni dia sarapan pagi kami..
Sebenarnya hari ni nak pegi makan nasi kandaq..
Tu yang pagi2 makan sederhana jer.. alas perut sebelum ke kolam renang
Org lain sebuk pagi2 dok sarapan.
Kami pagi2 dah pi mandi pool..mia la paling syok..jaga je terus ajak..
Aku ngan mia je yg mandi..mama dia dok jer kat tepi snap2 photo..
takbleh mandi sebab budak yg jaga towel tu cakap kena pakai baju mandi..
Aku tibai jer.. lantak buat tak tau.. kalau mau bising panggil manager laa.. hehe
Skill menyelam dah lama tak praktikan..sejak dari zaman dok kg lagi.. kalau dulu setakat sg peak tu, aku cross jer ngan sepupu2 aku.. la ni tak berani dah kot.

Mama mia tak bleh tahan kena racun gak ngan aku.. hehe
Mandi lebih kurang sejam..pastu kami cepat2 bersiap nak jalan2 sekitar penang..
Aku park keta klat sebelah komtar..tahan beca.. mia nak merasa..
Tapi cuaca panas sikit beb!

Pasar chowrasta..yer la kot namanya.. bini aku nak beli buah tanya untuk diagih-agihkan

Sebelum bertolak balik kami singgah di lineclear nasi kandar dulu..
Lama tak pekena nasi kandar..lagipun kalau dtg penang tak pekena nasi kandar, mcm tak lengkap laaa

Nasi kandar ayam madu...sebelum

Selepas dimadukan..hihi

Dalam perjalanan balik..naik feri lagi cepat..minyak pun jimat sikit..mia kelihatan cuak bila keta nak masuk feri..mcm tak confident je

Bye-bye Pulau Pinang..Jumpa lagi dilain masa..!