Mia's Skool Family Day

Hari tu aku menghadiri Family day Mia punya Day Care Centre "Nasyrah".
Mulanya aku ingat malas nak pegi.. Tapi tgk mia mcm sedih jer..
Lagi pun last year hari sukan dia, aku tak pergi.. Byk jugak terlepas aksi2 anak kesayangan aku ni..
Jadi tahun ni aku pegi la jugak.. lagipun aku takut rugi tak melihat telatah dia pada umur begini..
Sampai je pagi tu.. mia terus masuk beratur ikut cawangan masing2.. Mia cawangan Putrajaya SPR.
Rupanya ada 4 cawangan Nasyrah ni. Putrajaya SPR, Putrajaya KHEPN, Bangi dan Kajang.
Ni semasa pertandingan Mewarna.. Mia tengah berbincang dengan kawan baik dia Atikah Sofea..mungkin stategi mewarna kot
Mia bertungkus lumus mewarna.. sesekali diberi idea oleh Mama dia.. (tapi dia tak nak terima idea dari mama dia..hehe)
Aku sempat jugak jenguk kat paper work mia.. huhu org warna coklat gelap.. hehe. Tapi aku tak komen. Aku tau mia tak suka kalau byk komplain keje dia.. hehe
Keputusan pertandingan mewarna diumumkan. Mia berjaya meraih tempat ke 3. Itu pun dah cukup mengembirakan kami sekeluarga.!
Hadiah yg mia dapat
Mia menyertai acara music chair lak.. Panas terik tu..
Semasa aksi music chair.
Mia tersingkir pada babak2 awal lagi..terus nangis.. kesian.
Walaubagaimanapun mia dapat hadiah saguhati.. jadi laaa. asalkan ada hadiah dah ok dah bagi dia..biasa la bebudak
Mia menyertai acara Roda Impian pulak.. Dia wish untuk dapat tabung. Tapi dapat hadiah gula2 jer.. hehe
Ini acara kira duit raya yg disertai oleh parents. Aku tak masuk acara ini. Mama mia jer masuk.. Dapat tempat pertama. Bab kira2 wang ni pompuan memang pandai!
Aku ada jugak masuk 2 acara.. win lose or draw.. dan tarik tali.. Win lose or draw tu mcm biasa dapat saguhati je..
Tarik tali pun begitu.. mana la kuat tarik.. besau2 org tu. Untuk maklumat, gambar bagi kedua2 acara ini tidak dapat dirakamkan.. 



Jadi bapa bukan sangat teruk seperti yg kita sangkakan semasa belum kawin dulu..
Malah aku juga ada bercadang untuk tidak mempunyai anak dalam beberapa tahun selepas berkahwin..
Tapi rasanya itu semua dulu.. Sekarang ni aku sangat2 menyayangi dia. Malah lebih dari apa yg kita boleh fikirkan!

P/S : 
Memo from Child 


1. Don't spoil me. I know quit well that I ought not have all that I ask for, I'm only testing you.

2. Don't be afraid to be firm with me, I prefer it. It makes me feel more secure.

3. Don't let me form bad habits, I have to rely on you to detect them in the early stages.

4. Don't make me feel smaller than I am, It only makes me behave stupidly big.

5. Don't correct me in front of people if you can help it.

6. Don't make me feel that my mistakes are sins, it upsets my set of values.

7. Don't be upset when I say "I hate you", it's not you I hate, but your power to hinder.

8. Don't protect me from consequences, I need to learn the painful way sometimes.

9. Don't nag, if you do I will need to protect myself by appearing deaf.

10. Don't make rash promises, remember I feel badly let down when promises are broken.

11. Don't tax my honesty too much, I am easily frightened into telling lies.

12. Don't be inconsistent, that completely confuses me and makes me lose faith in you.

13. Don't tell me my fears are silly, they are terribly real to me and you can do much to reassure me if you try to understand.

14. Don't ever suggest that you are perfect or infallible. It gives me to great a shock when I discover that you are neither.

15. Don't forget that I can't thrive without lots of love and understanding, but I don't need to tell you that, do I?



From : Parent Poem

Tiada ulasan: